уторак, 25. март 2014.

Kopenhagen- intro

Pre par meseci kad sam pocela da pisem ovaj blog, njegova prvenstvena uloga je bila da imam mesto gde mogu da zapisem svoje misli i osecanja a opet u skladu sa trendovima danasnjice. Medjutim, nakon ovog kratko puta u Kopenhagen, opet mi se javila davna zelja da imam mesto da zapisem i svoja iskustva vezana za razno razna putovanja na koja idem.

U to ime, evo i prvog takvog posta. 



Ako se Grcka smatra kolevkom kulture, onda se verovatno moze reci da je Kopenhagen danasnja kolevka dizajna i arhitekture. Nakon sto sam obisla skoro sve znacajne Evropske prestonice, tesko da neki grad moze da me ostavi bez daha po svom izgledu i arhitekturi. Tako je bilo i ovaj put. Naizgled veoma obican grad ciji je centar lep, ali ne kao Bec, koji ima kanale, ali ne kao Amsterdam, koji se nalazi na moru, ali ne kao Venecija, koji jeste uredjen, ali ne kao Nemacki gradovi. Sve u svemu, grad koji na prvi mah definitvno ne ostavlja bez teksta. Bar ne mene.

I upravo zbog toga sto ne morate da trcite kroz grad da biste obisli sve znamenitosti, pruza vam se prilika da iskusite i Kopenhagen a i Dansku kulturu na drugaciji nacin. Odnosno, da, umesto da trcite okolo i slikate katedrale, fontane, dvorce i zgrade, zaista mozete da osetite nacin zivota. 

Iako sam sigurna da ce svaki vodic moci da pruzi dovoljan izvor informacija za top mesta koja se prosto moraju obici, ne mogu da ne odolim potrebi da, cisto u vidu uvoda, stavima sliku mape samog centra sa oznacenim mestima (zvezdice na mapi) koja spadaju u turisticka must see: 



Posto ne bih da pricam o svakom mestu ponaosob, jer zaista nemam dovoljno znanja i informacija da bih mogla da ih prenesem, vise bih da vam prensem moj sve ukupni utisak u nekoliko slika- jer verujem da nekad slike znace vise od 1000 reci. 

Napravila sam dva "kolaza" od par slika koje mislim da su sasvim fino ispale. 

Naravno, kao sto mozete predpostaviti, zgrada opere (na prvom kolazu, slika u gornjem desnom uglu) je ostavila veliki utisak na mene. Prvenstveno zato sto se nalazi na potpuno drugoj strani grada na istom delu gde je takozvani Christianshavn. Christianshavn se inace smatra "hipi" delom grada- mada deo njega je i ova slika u levom delu koja predstavlja kanal sa zgradama levo i desno koje zaista odaju mnogo lep utisak. No, da se vratimo na zgradu opere. Meni se licno ne svidja. Mada, moram da imam na umu da sam ja dalekooo od dizajnera, a jos dalje od arhitetekte, tako da mozda skolovanim ljudima, i ljudima sa stilom ova zgrada zaista deluje lepo. Mom skromnom (ne)umetnickom oku vise lici na zgradu SIV-a na Novom Beogradu, kojom zaista nisam odusevljena. Preko puta same Opere se nalaze zgrade koje zaista i oslikavaju pravi Kopenhagen (slika u pozadini). Jednostavnost pre svega. Ali se tu takodje nalazi i "cuveni" Royal Danish Playhouse- cija se slika nalazi ispod jer sam je prosto skinula sa interneta... 


Royal Danish Playhouse, verovali ili ne, do ovog trenutka nisam znala sta tacno predstavlja. Posto moj domacin nije takodje znao, i ja sam takodje ostala u potpunom neznanju- do ovog trenutka. 

Wikipedia kaze: "The Royal Danish Playhouse (DanishSkuespilhuset) is a theatre building for the Royal Danish Theatre, situated on the harbour front in the Frederiksstaden neighbourhood of central CopenhagenDenmark. It was created as a purpose-built venue for dramatic theatre, supplementing the theatre's old venue from 1874 on Kongens Nytorv and the 2004 Copenhagen Opera House, which are used for ballet and opera.
 Posto moj fotoaparat, odnosno smart telefon, nije imao priliku da kako treba napravi sliku ove fenomenalne zgrade, svemoguci internet mi je upravo pritekao u pomoc.


Drugi kolaz je mnogo vise turisticki: u gordnjem levom uglu se nalazi "Maison du Nord"- u prvi mah sam pomislila da je mozda zeleznicka stanica (jos uvek se nisam orijentisala po gradu!!), a onda sam shvatila da je to sad trzni centar... Naravno...
Gornji desni ugao je pogled na "Marmor Kirke"- odnosno jednu od lepsih crkvi u Kopenhagenu. Oko konja (mislim da smo mi jedini narod koji umesto licnosti na konja se poziva na konja) se nalazi zimska rezidencija kraljevske porodice- "Amalienborg". A konjanik na konju je Kralj Frederik V. Inace, ono sto je meni bilo zanimljivo, jeste da je konj okrenut straznjim delom, da ne kazem drugo, ni manje ni vise nego cuvenoj gore pomenutoj Operi. Kad se vidi uzivo zaista deluje malo smesno, ali verovatno treba imati na umu da kad su pravili konja i Frederika, nisu verovali da ce prekoputa iznici ni manje ni vise nego Opera. Nisam sigurna sta se tamo nalazilo u njihovo vreme, ali predspotavljam ne bas bog zna sta...

Dole levo je vec zanimljiviji detalj- nalazi se pored pozorista (Royal Danish Theater) i predstavlja tri skulpture- navodno bi trebalo da se odnosi na Andersenove bajke- ali u ovom trenutku to ne mogu da garantujem. Inace, ne znam da li ste znali, osim Ivice i Marice, i mnogih drugih bajki, Anderesen je napisao i Malu Sirenu! A otuda i najveca znamenitost Kopenhagena, je upravo statua male sirene- koju sam ovaj put preskocila da slikam. Statuta je veoma slicna onoj u Herceg Novom (mada sam sigurna da to nije sirena), i neverovatno mi je da od svih lepih stvari koje Kopenhagen ima da ponudi, da je bas ovo najpoznatija njegova znamenitost. Ali dobro, turizam je to. I na samom kraju, u donjem desnom uglu, opet mali pogled sa visine.



Eto, mali uvod u sabiranje prvih utisaka i misli. A razdrada tek krece!





5 коментара:

  1. I tako iscitah ja ceo blog :)) Stavi neku drugu "pratilicu", bloglovin' na pr. Nesto nije u redu sa GFC - em

    ОдговориИзбриши
  2. Imam nekakav problem da pratim blog, proveri šta se dešava. Pozzz!

    ОдговориИзбриши
  3. Hvala obema! Napravila sam bloglovin'- nisam ni znala da to postoji, tako lepo izgleda :) hmm, to mu sad dodje kao ponovna dobrodoslica u blogovski svet :)

    ОдговориИзбриши
  4. Što volim da čitam putopise, pa to ti je! Patološki sam zaljubljena u Amsterdam i Prag, ali mi se ovo širenje vidika o Kopenhagenu (i opaska o konjima, hoho) jako dopada. Nadam se da si se lepo provela, i da faktor bivši nije totalno uticao na uživanje u Danskoj :)

    ОдговориИзбриши
  5. Amsterdam fenomenalan! A Prag, to mi je jedan od omiljenih gradova, bila sam milion puta, i svaki put se opet odusevim! Hahaha, jesam jesam, nisam se dala potpuno omesti faktorom bivsi :)

    ОдговориИзбриши